E-mailadressen verzamelen, zo doe je dat!

Wil jij ook beginnen met e-mailmarketing of ben je net begonnen én vind je het lastig om e-mailadressen te verzamelen? In dit blog geef ik je een aantal tips hoe je e-mailadressen kan verzamelen. 

1. Voeg een inschrijfformulier toe aan je website

Het toevoegen van een inschrijfformulier op je website is een van de eenvoudigste manieren om e-mailadressen te verzamelen. Plaats een opvallende knop op je homepage die bezoekers aanmoedigt zich aan te melden voor je nieuwsbrief. Je kunt ook inschrijfformulieren toevoegen aan andere pagina’s op je site, zoals je blog.

2. Bied een lead magnet aan 

Een leadmagneet is een gratis downloadbaar product, zoals een whitepaper of e-book, dat bezoekers van je website kunnen ontvangen in ruil voor hun e-mailadres. Zorg ervoor dat je leadmagneet relevant is voor je doelgroep en waardevol genoeg om ze te overtuigen zich aan te melden. 

3. Gebruik social media

Sociale media kan een geweldige manier zijn om je e-maillijst te laten groeien. Plaats een bericht op je social media-accounts om je volgers aan te moedigen zich aan te melden voor je nieuwsbrief of promoot jouw lead magnet. Je kunt ook Facebook-advertenties gebruiken om je nieuwsbrief of lead magnet te promoten bij een breder publiek.

4. Host een wedstrijd of giveaway

Een wedstrijd of giveaway kan een geweldige manier zijn om e-mailadressen te verzamelen. Bied bijvoorbeeld een gratis product of dienst aan in ruil voor het e-mailadres van de deelnemer.

5. Maak gebruik van een pop-up formulier op jouw website

Een pop-up op je website klinkt misschien als irritant, maar het is zeker een effectieve manier om e-mailadressen te verzamelen. 

Wil jij meer leren over e-mailmarketing of jouw eerste stappen zetten met het maken van een automatisering in Mailblue? Ik heb iets voor je! Ik heb De Ultieme Handleiding om te starten met E-mailmarketing geschreven voor ondernemers die nog nooit iets met e-mailmarketing hebben gedaan, maar die niet direct willen investeren in een dure cursus of het willen uitbesteden. En als je nu de handleiding aanschaft, krijg je er 2 bonussen bij: 20 ideeën voor een lead magnet én een kant en klare opzet voor een funnel! 

Over Digital More

Over Digital More

Mijn naam is Indy en ik ben de oprichter van Digital More. Als Virtual Assistant ondersteun ik drukke ondernemers met werkzaamheden op het gebied van online marketing & website, social media en administratieve werkzaamheden.

En daarnaast help ik als VA Coach (startende) VA’s met het opzetten van een business als VA.