Hoe wordt mijn bedrijf beter zichtbaar in Google

Meer dan 80% van de internetgebruikers zoekt via Google. Het is dan ook erg belangrijk om als bedrijf hoog te scoren in Google. SEO, Search Engine Optimalization, is een manier om zonder te adverteren beter zichtbaar te worden in Google.

De traditionele marketing, via bijvoorbeeld de krant, televisie of radio, wordt steeds minder gebruikt en juist in deze tijd is het belangrijk om goed vindbaar te zijn binnen de zoekmachines, omdat hier je potentiële klanten zich bevinden. Hoe hoger jij scoort in Google, hoe meer website bezoekers jij krijgt en hoe hoger jouw kans op conversies. Een hogere positie in Google zorgt dus uiteindelijk voor meer omzet. Maar hoe wordt mijn bedrijf beter zichtbaar in Google?

1. Content is Key:

Hoe vaker jij relevante content (dus content die antwoord geeft op de zoekvraag) toevoegd aan je website, hoe beter zoekmachines jouw website zullen waarderen, waardoor je een hogere positie zal krijgen. Het schrijven van goede blogs op je website is dan ook erg belangrijk. In mijn blog ‘Een goede blog post schrijven, zo doe je dat!‘ vind je alle informatie hierover.

2. Focus je op Long Tail Zoekwoorden

Maak gebruik van Long Tail Zoekwoorden om beter zichtbaar te worden in Google. Long Tail Zoekwoorden zijn de zoekopdrachten van vier of meer woorden en hier valt de meeste winst uit te halen!

Voorbeeld:
Short Tail Zoekwoord: Virtual Assistant
Long Tail zoekwoord: Waar kan ik het beste een Virtual Assistant inhuren?

Long Tail zoekwoorden zijn ideaal om meer bezoekers naar je website te genereren

70% van alle zoekopdrachten binnen Google bestaan uit deze long tail zoekopdrachten. Ondanks het hoge percentage, richten de meeste organisaties zich nog steeds op de short tail zoekwoorden. Dit heeft er mee te maken omdat tools als de Zoekwoordenplanner van Google, enkel informatie geven over short tail zoekwoorden.

3. Laadtijd van je website

Zorg ervoor dat de laadtijd van jouw website niet te hoog is. Lange laadtijden worden namelijk als niet-gebruiksvriendelijk ervaren en zorgt ervoor dat je lager scoort in Google. Je kunt de snelheid van je website testen via bijvoorbeeld PageSpeed

4. Laat de zoekwoorden terug komen op je website en in je content.

Zorg ervoor dat je belangrijkste zoekwoorden terugkomen in de URL, Title Tag en Meta Description. Breng structuur aan in je tekst en zorg dat je zoekwoorden in de H1, H2, H3 etc. benoemd worden.

4.  Linkbuilding 

Linkbuilding is een belangrijke factor om als bedrijf beter zichtbaar te worden in Google. Link naar andere pagina’s binnen je website en creëer backlinks. 

Ben jij na het lezen van dit artikel tot de conclusie gekomen dat je graag jouw SEO strategie wil optimaliseren, maar je hebt geen idee waar je de tijd vandaan moet halen? Ben jij ook liever bezig met taken die je wel gelukkig maken in plaats van uit te zoeken hoe je beter vindbaar wordt in Google?

Als Virtual Assistant kan ik je ondersteunen met het optimaliseren van jouw website binnen de zoekmachines. Ik doorloop de SEO checklist voor je en ik optimaliseer jouw site waar nodig. Ook kan ik bijvoorbeeld wekelijks een blog schrijven of de juiste plug-ins voor je installeren.

Over Digital More

Over Digital More

Mijn naam is Indy en ik ben de oprichter van Digital More. Als Virtual Assistant ondersteun ik drukke ondernemers met werkzaamheden op het gebied van online marketing & website, social media en administratieve werkzaamheden.

En daarnaast help ik als VA Coach (startende) VA’s met het opzetten van een business als VA.