5 onmisbare tools voor ondernemers

Als je net begonnen bent met ondernemen, kan het zomaar zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet qua tools. Je leest van alles over handige tools voor ondernemers, maar je hebt geen idee welke tool nou handig is voor jou. Ik vond dit ook lastig in het begin. Ik heb heel veel verschillende tools uitgeprobeerd om uit te zoeken welke tool het beste bij mij paste. Om jou hiermee te helpen, heb ik een lijstje opgesteld van 5 onmisbare tools voor ondernemers

1. Notion

Als je het hebt over onmisbare tools voor ondernemers dan komt Notion bij mij stipt op 1. Notion is een onwijs handige tool met verschillende functies. Zo kan je je eigen database opstellen, kan je lijstjes maken, kun je planningen maken, je administratie bijhouden, notities, etc. Er is zoveel mogelijk binnen Notion. Notion kan je vergelijken met bijvoorbeeld Trello of Asana, maar dan heeft Notion nog meer mogelijkheden.  En het fijne? Je kan het helemaal gratis gebruiken! Ik gebruik het zelf ook om pagina’s te delen met mijn klanten waar we allebei in kunnen werken en waarin alle gegevens van de klant staan.

2. Mailblue

Als je als ondernemer wilt starten met e-mailmarketing, dan kan ik Mailblue absoluut aanraden! Mailblue is een Nederlandstalig e-mailmarketingsysteem, valt onder ActiveCampaign en is gebruiksvriendelijk en eenvoudig te gebruiken. Je kan verschillende automatiseringen opzetten, zodat jouw klanten automatisch mailtjes van jou ontvangen op bepaalde momenten. Mailblue is Nederlandstalig, heeft een Nederlandse helpdesk en is ook nog een super snel bereikbaar als je een vraag hebt. Via deze link kun je Mailblue 14 dagen gratis uitproberen.

3. MoneyBird

Een andere onmisbare tool voor ondernemers is MoneyBird. Boekhouden is iets waar niet elke ondernemer blij van wordt. Maar met Moneybird wordt het zoveel eenvoudiger gemaakt. Moneybird is ook een Nederlandse tool en is heel eenvoudig te gebruiken. Je kan facturen en offertes maken en deze helemaal inrichten met jouw eigen huisstijl. Je kan ook automatisch herinneringen laten versturen, urenregistratie bijhouden en klantgegevens bijhouden. Als je je aanmeldt via deze link krijg je i.p.v. 60 dagen gratis proefperiode, 120 dagen gratis proefperiode (t.w.v. 60,-).

4. Toggl

Als ondernemer is het ook belangrijk om je uren bij te houden. Allereerst om in aanmerking te komen voor diverse belastingvoordelen, maar misschien werk je ook uurtje-factuurtje en moet je je uren delen met je klanten. Toggl is een daarom is handige tool voor ondernemers om hun uren bij te houden. Je kan de uren koppelen aan een klant, project en aan bepaalde dag. Vervolgens draai je heel eenvoudig een rapportage uit en voila!

5. Plug & Pay

Werk jij als ondernemer met een product of dienst die klanten via jouw website kunnen kopen? Dan is Plug & Pay een onmisbare tool voor jou als ondernemer. Met Plug & Pay kan jij een goedwerkende betaalpagina neerzetten, kun je een affiliate systeem opzetten en dit kun je vervolgens heel eenvoudig koppelen aan Mollie.  Via deze link kun jij een gratis proefperiode starten.

 

Dit waren mijn favoriete tools voor ondernemers! Hopelijk heb jij hier wat aan. Heb je vragen over een tool? Stuur me gerust een berichtje via Instagram.

En ben jij als ondernemer ook nog op zoek naar handige tools voor jouw social media? Lees dan ook zeker mijn blog ‘4 handige tools voor social media‘.

Let op: deze blog bevat affiliate links. Als jij één van deze producten aanschaft via mijn linkje, krijg ik een kleine commissie. Dit kost jou niks 🙂 

Over Digital More

Over Digital More

Mijn naam is Indy en ik ben de oprichter van Digital More. Als Virtual Assistant ondersteun ik drukke ondernemers met werkzaamheden op het gebied van online marketing & website, social media en administratieve werkzaamheden.

En daarnaast help ik als VA Coach (startende) VA’s met het opzetten van een business als VA.